بورسیه استانی پزشکی ایتالیا

0
(0)

yeditepe3 - بورسیه استانی پزشکی ایتالیا
تحصیل درایتالیا


تحصیل رایگان پزشکی ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا به علت فرهنگ غنی، سطح بالای آموزش، دانشگاه های پزشکی خوب، برخوداری از استاندارد های اتحادیه اروپا ومهم تر از همه هزینه های پایین و امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی پزشکی ایتالیا مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به تحصیل پزشکی در ایتالیا است. همواره اولین گزینه ای که در امر مهاجرت باید مورد بررسی قرار گیرد، هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مقصد است.
کشور ایتالیا برای تحصیل کشوری مقرون به صرفه به شمار می‌آید و اضافه بر آن بورسیه تحصیل رایگان پزشکی ایتالیا امکان تحصیل بسیار کم هزینه را برای متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا را فراهم آورده است. کشور ایتالیا با داشتن دانشگاه های مطرح پزشکی مانند دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه پاویا، دانشگاه پادوا و دانشگاه تورورگاتا در رم اقدام به آموزش رشته های پزشکی با کیفیت مطلوب مینماید و همواره مقصد متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی بوده است.
بورسیه تحصیلی پزشکی ایتالیا
در ادامه این مقاله شمارا با بورسیه تحصیلی پزشکی ایتالیا و بورسیه استانی درایتالیا2024 آشنا و درباره نکات مختلف آن توضیح خواهیم داد.

شرایط بورسیه تحصیلی پزشکی در ایتالیا
بورسیه تحصیلی پزشکی ایتالیا در اصبل همان بورسیه استانی ایتالیا DSU است که برای تمام رشته ها و تمام دانشگاه ها مورد استفاده میباشد و متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا نیز میتوانند در صورت علاقه از آن استفاده کنند. با توجه به رشته مورد نظر برای تحصیل هزینه های زندگی و شهریه تحصیلی متفاوت خواهد بود و ما قصد داریم تا با توجه به هزینه های رشته های پزشکی به بررسی بورسیه تحصیلی ایتالیا بپردازیم. هزینه تحصیل در های پزشکی در ایتالیا سالیانه مبلغی حدود ۳۵۰۰ تا حداکثر ۵۰۰۰ یورو برآورد میشود که با توجه دانشگاه متفاوت خواهد بود. این مبلغ با بورسیه ارائه شده توسط استان محل سکونت شما به صفر میل خواهد کرد. این بورسیه که با نام بورسیه استانی ایتالیا (DSU) شناخته میشود سالیانه تا مبلغ ۵۲۰۰ یورو در اختیار دانشجویان قرار میدهد تا بوسیله آن هزینه شهریه تحصیل خود و تا حدودی کمک هزینه زندگی در ایتالیا را تامین کنند. در ادامه مقاله با شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ این بورسیه و تحصیل رایگان ایتالیا بیشتر توضیح خواهیم داد.
مدرک زبان برای تحصیل پزشکی ایتالیا
برای تحصیل تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا و بهره مندی از بورسیه تحصیلی پزشکی ایتالیا نیاز به مدرک زبان B2 ایتالیایی و یا آیلتس6 دارید تا اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی ایتالیا کنید.

مدارک لازم اخذ پذیرش
مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشجویی عبارتند از: اسکن صفحه اول پاسپورت متقاضی، مدرک زبان ایتالیایی B2 یا انگلیسی آیلتس6، گواهی های پایان دوره پیش دانشگاهی و دیپلم به همراه ریز نمرات این دوره ها، گواهی نمره قبولی در آزمون پزشکی ایتالیا IMAT ایتالیا، توجه داشته باشید مدارک ارائه شده باید به یکی از زبان های ایتالیایی یا انگلیسی ترجمه شده باشد.
آزمون IMAT ایتالیا چیست؟
بهره مندی از بورسیه تحصیلی پزشکی ایتالیا برای متقاضیان بین المللی تنها در صورت کسب نمره قبولی در آزمون ورودی IMAT امکان پذیر است. آزمون IMAT هر سال تنها یکبار برگزار می شود و تاریخ برگزاری آن معمولا بین ماههای آوریل تا سپتامبر است که از قبل به متقاضیان اعلام خواهد شد. نتایج این آزمون به صورت آنلاین و طی چند هفته پس از برگزاری و در وبسایت رسمی آن اعلام می شود. آزمون IMAT شامل 60 سوال از دروسی همچون زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی، اطلاعات عمومی و موضوعات روانشناختی می باشد. آزمون IMAT در حدود ۲۰ کشور دنیا برگزار می شود و ایرانی ها برای شرکت در آن معمولا به یکی از کشورهای امارات یا ترکیه سفر میکنند.

شرایط بورسیه استانی ایتالیا
بورسیه تحصیلی پزشکی ایتالیا یا همان بورسیه استانی ایتالیا (DSU) به این صورت است که دانشجو پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، مبلغ شهریه ترم جاری را واریز میکنند و سپس برای دریافت بورسیه اقدام کند. پس از قبول شدن درخواست بهره مندی از بورسیه، مبلغی معادل ۵۲۰۰ یورو برای هر سال به دانشجو تعلق میگیرد که این مبلغ میتواند هزینه تحصیلی دانشجو درایتالیارا پوشش دهد. مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا مدارکی چون: اجاره نامه، فیش حقوقی سرپرست خانواده، مدرکی دال بر تحصیل برادر یا خواهر شخص در کشور دیگر و… هستند.
کشور ایتالیا از جمله کشورهای محبوب بین دانشجویان بین المللی است و یکی از مهمترین دلایل این محبوبیت، اعطای بورسیه های تحصیلی مختلف به دانشجویان کشورهای جهان سوم است که امکان دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی ایتالیا را برای اشخاص فراهم میکند. اما برای دریافت بورسیه، متقاضی باید مدارک لازم را به صورت کامل ارائه کند.

از اصلی ترین بورسیه هایی که در کشور ایتالیا به دانشجویان اعطا می شود، بورسیه استانی ایتالیا است که ارزشی معادل ۵.۲۰۰ یورو دارد و دانشجو با دریافت آن قادر به بود

آیابورسیه استانی پزشکی ایتالیا وتحصیل رایگان درست است؟

بله. یکی از انواع بورسیه های تحصیلی ایتالیا، کمک‌هزینه این کشور برای دانشجویان متولدشده در کشورهای جهان سوم است که به بورسیه استانی ایتالیا هم شهرت دارد. درباره زمان ثبت نام این بورسیه و مدارک لازم برای دریافت آن، درپاراگراف بالا مقاله توضیح داده‌ایم.


لیست واحدهای درسی
تحصیل پزشکی در ایتالیا یک سال کمتر از دوره پزشکی در ایران و۶ سال است که دانشجویان در طول این دوره باید موفق به گذراندن ۳۶۰ واحد تئوری و عملی گردند. بعضی از دروس این دوره عبارتند از: علوم پایه، علوم زیست پزشکی، سیستم های ارگانیک و عملکردی، کمکهای اولیه و پرستاری، بهداشت، پروژه اختیاری ، زبان ایتالیایی، بهداشت ، جایگاه پزشکی، جراحی، بیولوژی مولکولی، آموزش نهایی، مراقبت از جامعه و پزشکی عمومی، پروژه نهایی و تست نهایی که برای دریافت مدرک پزشکی از ایتالیا باید گرفت

چقدراین مقاله برای شما مفیدبود

برای امتیازدادن روی یکی ازستاره ها کلیک کنید

میانگین اعتبار 0 / 5. تعدادامتیاز 0

اولین کسی باشیدکه امتیازمیدهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مقایسه آگهی ها

مقایسه
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
×

 

به اطلس مهاجر خوش آمدید!

سوالی دارید؟ میتوانید با کارشناسان ما به صورت آنلاین چت کنید.

× مشاوره رایگان